Суддівство в художній гімнастиці (частина 5)

Сьогодні ми більш детально зупинимось на кожній складовій, яку оцінюють судді бригади Е.


Єдність композиції. Композиція має бути побудована так, щоб створювати цілісний художній образ і виражати основну ідею від початку до кінця за допомогою тіла та предмета. Музика має бути підібрана в відповідності з віком та технічним рівнем гімнастки, артистизмом та нормами етики. Композиція не має містити набір елементів та труднощів тіла без зв’язку з характером музики. Стиль та типи рухів повинні відображати характер та ідею композиції. Зміна характеру музики потрібно відображати в зміні характеру рухів і ці зміни повинні гармонійно поєднуватися. Частина вправи чи вся композиція, яка є серією рухів чи з’єднувальних елементів без характеру карається збавкою, так як в ній відсутня єдність. Вправа, як і будь-який художній твір, повинна мати вступ, кульмінацію та розв’язку, а закінчуватися чітким зрозумілим фіналом. Труднощі тіла, труднощі предметів та інші елементи повинні компонуватися із акцентами в музиці та з динамічною зміною музичного малюнка. Рухи плавно та логічно мають перетікати з одного в інший та бути чітко пов’язані з ідеєю вправи. Нелогічні переходи від одного елемента до іншого, різкі, невиправдано довгі, довгі підготовчі рухи, зупинки між рухами без необхідності і т.п. караються збавками.


Музика та рухи. Рухи мають бути точно скоординовані з музичними акцентами, темпом музики, тіло та предмет підкреслювати плинність музики. Рухи виконані не в акцент чи музичну фразу або не зв’язані з темпом музики караються збавкою кожного разу. Наприклад: коли рух видимо виконується до або після акценту, якщо акцент в музиці «пропущений» і не підкреслений рухом, коли змінився темп музики, а гімнастка не виконала повністю повільний рух. Енергія, міць, швидкість, інтенсивність рухів повинні відповідати динамічним та метрономним змінам в музиці. Якщо в музиці немає помітних динамічних змін, то гімнастка вносить свої зміни помітно змінюючи темп, стиль та інтенсивність рухів. Монотонні вправи караються збавкою.


Виразність рухів тіла. Всі частини тіла повинні приймати участь в процесі (голова, руки, кисті, плечі, обличчя). Це створює пластику рухів і передає характер, передає почуття та ставлення виразом обличчя, підсилює акценти, створює витонченість і делікатність через рухи різними частинами тіла. Відсутність цих аспектів карається збавками за недостатнє використання частин тіла та обличчя.
Різноманітність має бути в напрямках та траєкторіях, що дозволяє якісно використовувати всю поверхню килима, в рівнях та модальності переміщень гімнастки та в елементах предмета. Технічні елементи предмета повинні виконуватися з різною технікою в різних площинах, в різних напрямках та різними частинами тіла. Застосовується збавка 0,2 за відсутність різноманітності. Наприклад: якщо всі кидки обруча в одній площині, якщо всі відбиви м’яча тільки руками, якщо при ловлі булав одна булава завжди прижимається другою до полу. В кожній вправі має бути мінімум один елемент із кожної фундаментальної технічної групи предмета. Збавка 0,3 за кожен відсутній елемент.


Сьогодні ми завершили розгляд роботи суддів груп D і Е в оцінюванні гімнасток в індивідуальних вправах, вона містить в собі дуже велику кількість нюансів, які не помітні на перший погляд звичайному глядачеві.

0

Залишити відповідь

Догори
Авторизація
*
*
Реєстрація
*
*
*
*
Генерація паролю