Суддівство в художній гімнастиці (частина-2)

Сьогодні ми продовжимо говорити про суддівство в художній гімнастиці. А саме торкнемося теми оцінювання складності D в індивідуальній програмі. Ми не будемо заглиблюватися у найменші дрібниці, проте спробуємо трохи прояснити ситуацію, що це таке і що туди входить.


Гімнастка має виконувати елементи тільки ті, які вона може виконати безпечно для себе та з високим рівнем естетичності та техніки. Елементи не признані суддями бригади D не мають цінності, погано виконані елементи не будуть оцінені та признані нею та ще й отримають збавку від бригади Е. Тому бувають випадки, коли під час підготовки до змагань гімнастка відпрацьовує і тренує одні елементи, а перед самими змаганнями тренер вирішує замінити той чи інший елемент, який ще не досить напрацьований, на те, що дівчинка може бездоганно виконати.


Існує чотири компоненти складності: трудність тіла, в яку входять стрибки, рівноваги, обертання; комбінація танцювальних кроків; динамічні елементи з обертами; трудність предмету.В кожній вправі має бути мінімум 3 трудності тіла, а максимально: для КМС зараховується 7; для МС відповідно 9 з найвищою цінністю, які виконані правильно. Часто в положеннях до змагань в описі категорій вказують яка максимальна та мінімальна кількість трудностей має бути у вправі. Кожна трудність зараховується тільки один раз, навіть якщо вона виконана кілька разів, і за таку помилку не застосовується збавка. Техніка виконання їх чітко описана в таблиці трудностей тіла.
Трудність оцінюється, якщо вона виконана з додержанням описаної форми: правильне положення тулуба, ніг, рук та інших частин тіла. Якщо форма добре впізнавана, але є незначні відхилення у положенні тіла до 10°, то застосовується збавка 0,1, якщо положення тіла уже має відхилення до 20°, то збавка буде 0,3 за кожне положення тіла. Якщо форма відтворена погано, то збавка уже 0,5.


Однією із важливих вимог до роботи з предметом є те, що він постійно має знаходитись в русі або в положенні нестабільного балансу, його не можна затримувати надовго в одному положенні руками або іншими частинами тіла.
Також в кожній вправі мають бути танцювальні доріжки тривалістю не менше восьми секунд. Для гімнасток КМС та молодше їх у вправі має бути не менше двох, а уже у МС лише одна. Всі кроки повинні бути чіткими і зрозумілими. Танцювальні кроки потрібно виконувати відповідно до ритму, характеру музики та з акцентами. Правильно виконана комбінація танцювальних кроків оцінюється 0,3.
Динамічних елементів з обертами (ризики) мінімум 1, а максимум 5. Їх базова цінність 0,2, вона зараховується при виконанні усіх трьох вимог: середній або високий кидок; не менше двох обертів без зупинки навколо будь-якої осі, з переходом чи без нього на підлогу, з зміною або без неї осі обертання; ловля предмета. Цінність динамічних елементів можна підняти додатковими критеріями (наприклад: без контакту очима, ловля під час оберту, прохід через предмет і т.п.)


Трудності предмету – це нестандартні поєднання фундаментальних технік (стрибки на скакалці, перекати, відбиви і т.д.) між собою та з додаванням специфічних критеріїв (ловля м’яча однією рукою, ловля обруча під час обертів, асиметричні підкидання або ловля булав і т.д.) Це має бути одна база і два критерії або дві бази і один критерій. Ці поєднання мають бути незвичні і не використовуватись в художній гімнастиці на постійній основі.
Це далеко ще не все про оцінювання роботи гімнасток суддями, тому до цієї теми ми повернемося в наступних статтях.

0

Залишити відповідь

Догори
Авторизація
*
*
Реєстрація
*
*
*
*
Генерація паролю